Barion Pixel

3. DEMOKRATIKUS NEVELÉS KONFERENCIA

nap
óra
perc
mperc

Csapatunk

Több mint 50 egyesületi tagunk közül íme néhányan. Hátha valamelyikünk éppen abban profi, amire neked szükséged van:

Ginter Zs

Ginter Zsuzsa

Hosszú évekig dolgoztam általános iskolában tanítóként és angol nyelv szakos tanárként. És bár munkámban egyre gyakrabban léptem ki a hagyományosnak nevezett oktatás kereteiből, az igazi áttörést az hozta, amikor szakirodalmak segítségével megismertem a demokratikus nevelés elméletét, rátaláltam az egyesületre, és a hasonlóan gondolkodó emberekre. Kishíján Summerhillbe kerültem dolgozni, helyette megalapítottam a Malom-Alom demokratikus tanulócsoportot. Itt 6 tanév során a gyakorlatban próbáltam megvalósítani, amit elméletben tanultam. Fontosnak tartom, hogy minél több gyerek és tanár tapasztalhassa meg a tanulásnak/tanításnak ezt a módját.

Járai-Felvidéki Szilvia

Járai-Felvidéki Szilvia

1975-ben születtem. Szombathelyen élek, egy felnőtt gyermekem van. Végzettségem szerint gyógypedagógus vagyok. Jelenleg elsősorban autizmussal élő gyermekekkel és fiatalokkal foglalkozom. Pályám során sokféle helyszínen, sokféle feladatkörben dolgoztam fejlesztőként, nevelőként, tanítóként, tanácsadóként. Több éves külföldi (Ausztria, Anglia) tartózkodásom alatt önkéntesként dolgoztam gyermekekkel. Gyógypedagógiai szemléletem formálásában nagy szerepe volt az alternatív pedagógiai irányzatoknak, valamint drámapedagógiai tanulmányaimnak. Elkötelezett híve vagyok a demokratikus iskolák nevelési-oktatási eszményének. Ebben a tanévben is egy kurzust vezetek az ELTE Savaria Egyetemi Központ fejlesztőpedagógusi szakvizsgás képzésének keretén belül, ahol a hallgatóknak igyekszem ízelítőt adni a demokratikus iskolák hazánkban és külföldön működő gyakorlati példáiból.

Szegedi Gábor

A Malom-Alom felső tagozatának (Felső-Malom) vezető pedagógusa vagyok annak alapítása, 2020 ősze óta. Korábban voltam szabadúszó fordító, politikai elemző nagykövetségen, kutató történész egyetemen. Hét éve dolgozom pedagógusként, a demokratikus tanuláshoz a korábbi iskoláimban is próbáltam megteremteni a kereteket. Az volt mindig is a tapasztalatom, hogy a lelkesedés, a tudni akarás korosztálytól függetlenül hatalmasat ugrik, amint a gyerekeknek van lehetőségük elfelejteni az előre megírt tanterveket, és tudunk közösen tervezni, dönteni, egymástól tanulni. Abban pedig a Felső-Malomban eltöltött évek erősítettek meg, hogy a gyerekek körültekintően és bölcsen tudnak dönteni nemcsak a saját tanulásukról, hanem a közösségi lét szabályozásáról is, amennyiben valódi részvételi lehetőséget kapnak az iskolai élet kérdéseiben.

Novák Julianna

Három évet dolgoztam tanítóként egy általános iskolában, majd 1990-ben részt vettem a Rogers Iskola létrehozásában. Mind a négy gyerekem ott ismerte meg a tanulás szabadságát.. A saját szülésélményeim és a Rogers Iskolában szerzett szakmai és szülői tapasztalataim arra biztattak, hogy komolyabban foglalkozzam a korai szülő-gyerek kapcsolattal, a várandósságon és a szülésen keresztül a gyakorló szülővé válásig.

Széger Katalin

...tanuló, dolgozó, gondolkodó, fényképezni, olvasni és utazni szerető, tréner, tanár, oktatáskutató és még pár egyéb dolog is vagyok. Fenntartható fejlődéssel és oktatásfejlesztéssel foglalkozom legtöbbet, ez a szenvedélyem, mert abban hiszek, hogy leginkább az oktatás révén javíthatunk az életünkön és a világon, amelyben élünk. Szeretnék hozzájárulni ahhoz, hogy egyre többeknek – fiataloknak, idősebbeknek egyaránt - legyen lehetőségük arra, hogy demokratikus oktatásban vegyenek részt, szabadon, kreatívan gondolkodhassanak, valamint, hogy magukért és környezetükért felelősséggel és az emberi jogokat valóban tiszteletben tartva élhessenek közösségeikben.
Éveken keresztül a Kurt Lewin Alapítványnál dolgoztam ezekért a célokért, többek között a demokratikus állampolgárságra nevelésről szóló kutatással, illetve a Demokráciában élni című Európa Tanács által kiadott tanári segédanyag fordításával.

Fóti Péter

Körülbelül 2 évtizede foglalkozom azzal, amit ma igazi iskolai önkormányzatnak neveznék. A korábbiakhoz képest az utóbbi időben figyelmem az iskolai élet másik fontos területére is kiterjedt: azt kutatom, hogy miként lehet úgy tanítani, hogy a tanulók tanulni tudjanak. Egy továbbképzést is szervezek éppen ez ügyben.

Írj nekünk!

Az alábbi ürlap segítségével írhatsz nekünk kérdéseket, megjegyzéseket az egyesületünkkel, honlapunkkal kapcsolatban:

E-mail

Közösségi média

Leggyakoribb kérdések

Gyakran Ismételt Kérdések

Következő GyIK?

Itt átírhatom a dolgot

Mivel fogalalkozik a Demokratikus nevelés?

Proin fermentum leo vel orci porta non. Urna porttitor rhoncus dolor purus non enim praesent. Dictum at tempor commodo ullamcorper a lacus vestibulum.

Következő GyIK?

Quis vel eros donec ac odio tempor orci dapibus ultrices. Nulla facilisi nullam vehicula ipsum a arcu cursus. Nunc scelerisque viverra mauris in.

Képzést is vállaltok?

Maecenas consequat aliquam cursus. Duis eu neque tincidunt, gravida quam ac, blandit quam. Maecenas gravida tellus sapien, a tincidunt ex malesuada sit amet.

Vidéken is jelen vagytok?

Blandit volutpat maecenas volutpat blandit aliquam etiam. Posuere morbi leo urna molestie at elementum.

(Visited 705 times, 1 visits today)