Ágoston Krisztina: Természetes tekintély vagyis tisztelet
(Hozzászólás Fóti Péter Meg kell-e szabadítani a gyerekeket minden tekintélytől? c. írásához)Az én tapasztalom is az – amit A.S. Neill is többször leír – ,
(Hozzászólás Fóti Péter Meg kell-e szabadítani a gyerekeket minden tekintélytől? c. írásához)Az én tapasztalom is az – amit A.S. Neill is többször leír – ,
A.S Neil emphasized, that when he established his school in 1921 that he wanted to build a community where “children are free from the authority
üA.S. Neill hangsúlyozta, hogy amikor 1921-ben iskoláját megalapította egy olyan közösséget szeretett volna létrehozni, ahol „a gyerekek szabadok a felnőttek tekintélyétől”. Neill azonban híres volt,
„Már a régi görögök is ismerték a bőrt”, így figurázta ki annak idején Karinthy Frigyes a régi Uránia Tudományos Színház ismeretterjesztő előadásait. Ebből a közmondássá
Míg Locke és Rousseau csupán a gazdagok gyerekeinek nevelésével foglalkozott, addig Lev Tolsztoj egy iskolát hozott létre a parasztgyerekek számára. Az iskola saját földbirtokán Jasznaja
indián történet Sok-sok évvel ezelőtt olyan sokan lettünk, hogy szűk lett az erdő népünknek. Kiküldtünk ifjakat, hogy találjanak új földet, ahol folyhat tovább régi életünk.
„A pszichológia például az elviselhetetlen elviselésére konformizálja a gyerekeket és a felnőtteket,fiatalokat és öregeket. Istene, aki előtt folyton leborul : az adaptáció, az alkalmazkodás. A
Kékesi Szilvia gondolt egyet, és elment Leistonba egy állásinterjúra. Hat jelentkező közül választotta ki Zoe Readhead, a Summerhill Iskola igazgatója. Azóta ő is része a
Fóti Péter: Egy kreatív nem-igazodó – Herbert Kohl portréja Herbert Kohl neve szinte ismeretlen a magyar olvasók előtt.[1] Nem így azok számára,
„Iskoláink rettenetesek. Nem szolgálják a felnőttek érdekeit, és nem szolgálják a gyerekek érdekeit sem. Azt állítják magukról, hogy „objektív” tudást tanítanak, ami csak leplezi azt,
„A modern pszichológiában találunk egy kifejezést, amit talán többször használnak, mint bármely más kifejezést. Ez a kifejezés a „nem-igazodás”. Na, mármost, mindannyiunknak egy olyan jól
Tiltakozunk 1. az iskolák központosítása ellen;2. az esélyteremtő, alternatív iskolák ellehetetlenítése ellen;3. mindenfajta kirekesztés és szegregáció ellen;4. a politikai, ideológiai megfontolások alapján kialakított központi tantervellen;5.
A lista nekem olyan, mint egy igazi iskola modellje: a részvétel önkéntes.
Nincs feleltetés, nincsenek dolgozatok.
Vannak viszont időről időre személyes találkozók, ahol sokat beszélgetünk, vagy meglátogatunk egy-egy érdekes iskolát. Főként a lista tagjaiból alakult az egyesület, amely a demokratikus iskola elveinek és gyakorlatának terjesztését tűzi ki céljául!
Az oldal online fizetési szolgáltatását a Barion szolgáltatja
2022 © Minden jog fenntartva! | Adatvédelmi tájékoztató | ÁSZF | Süti szabályzat