A. S. Neill olvasói levele a ZEIT c. német lapnak
1970. október 30. A tekintélyellenes szónak, ahogy én azt értem, nincs köze a politikához. Summerhillt akkor nevezhetjük tekintélyellenesnek, ha a tekintélyen azt értjük, hogy a
1970. október 30. A tekintélyellenes szónak, ahogy én azt értem, nincs köze a politikához. Summerhillt akkor nevezhetjük tekintélyellenesnek, ha a tekintélyen azt értjük, hogy a
Ez az irodalomjegyzék azoknak kiván segítséget adni, akik kedvet éreznek ahhoz, hogy másképpen tanítsanak, mint az a tradicionális iskolában szokásos. Ezeken az oldalakon inspirációt kaphat
írta: Fóti Péter http://nevelestudomany.elte.hu/index.php/2014/06/a-s-neill-a-pedagogia-gandhija/ Ez az emlékező írás abból az alkalomból született, hogy Summerhill legendás alapítója éppen száz éve, 1914-ben lett egy kis vidéki iskola
16. fejezet 176. o. Micsoda fantasztikus nap volt a mai! Úgy tizenegy óra tájban kopogtattak a terem ajtaján, és egy fiatal hölgy lépett be.
Interjú Chris Mercogliano-val, az 1973 óta működő Albany Free School igazgatójával Írta: Yong Shian Phoon, 2014 május 19. Yong Shian
III. rész 14. fejezet 150. o. Péntek este a faluházban előadást tartottam „Gyerekek és szüleik” címmel – jó sok szülő jött el kíváncsian,
II. rész 4. fejezet 45. o. Egy fiatal tanfelügyelő állított ma be hozzánk. Tantárgya a kézírás, és elméletei is vannak a témában. Nekem is
I. rész The Hogarth Press, London, 1986 (első kiadás: Herbert Jenkins Ltd, 1915) Kisfiú koromban, olyan iskolába jártam, ahol a gyerekek mindig boldogan duruzsoltak. Szabadság
szakdolgozat, 2012 Előszó A XIX. században általánossá váló közoktatást, és az alkalmazott iskolai modellt elsősorban azzal a céllal hozták létre, hogy a felnövekvő generációk képesek
Részlet a Freedom and Beyond c. kötet The problem of choice c. fejezetéből A kölcsönös bizalom hiánya csak az egyik ok azok közül, amiért a
A lelkesedés dopping az agynak és a szellemnek. Az agykutatás új felismerései – avagy hogyan tanulhatják meg a szülők magukat és gyermekeiket lelkesíteni. Sajnos felnőtt
Tavaly Hevesi Flóra jóvoltából nagy megtiszteltetésben volt részem: Dr. Andrásfalvi Bertalan, Hiller István, Hoffmann Rózsa, Vekerdy Tamás, és Radó Péter mellett válaszolhattam Flóra kérdéseire. A
A lista nekem olyan, mint egy igazi iskola modellje: a részvétel önkéntes.
Nincs feleltetés, nincsenek dolgozatok.
Vannak viszont időről időre személyes találkozók, ahol sokat beszélgetünk, vagy meglátogatunk egy-egy érdekes iskolát. Főként a lista tagjaiból alakult az egyesület, amely a demokratikus iskola elveinek és gyakorlatának terjesztését tűzi ki céljául!
Az oldal online fizetési szolgáltatását a Barion szolgáltatja
2022 © Minden jog fenntartva! | Adatvédelmi tájékoztató | ÁSZF | Süti szabályzat