Fóti Péter: Egy radikális iskolareform körvonalai-II. rész.
Rövid esszék az iskolakötelezettségről, a tesztek értelmetlenségéről, a külső és belső motiváció különbségéről és a tanulás igazi értelméről A külső és belső motivációról A külső
Rövid esszék az iskolakötelezettségről, a tesztek értelmetlenségéről, a külső és belső motiváció különbségéről és a tanulás igazi értelméről A külső és belső motivációról A külső
Rövid esszék az iskolakötelezettségről, a tesztek értelmetlenségéről, a külső és belső motiváció különbségéről és a tanulás igazi értelméről Van-e értelme az iskolázást kötelezővé tevő törvényeknek?
A. S. Neill: A Dominie’s Log (Egy iskolamester naplója – 1915) Tartalom Előszó („Egy százéves könyv” – megjelent a Taní-Tani-ban) I. II. III. (részlet) IV.
Mi a véleménye a Summerhill Iskoláról? Sir Ken: A Summerhill nagyszerű. Egy jövőbe tekintő pedagógus, A. S. Neill alapította a XX. század elején. És még
Oktatási kérdésekről írott esszéim sok tekintetben abból a próbálkozásból születtek, melyek során megkíséreltem megérteni a – kimondva vagy kimondatlanul – Agassi és Popper munkáiban fellelhető
“Mielőtt arról beszélünk, hogy mi a jó oktatás, kell hogy legyen egy koncepciónk arról, hogy milyen embert szeretnénk „produkálni“ “ Bertrand Russell A tradicionális nevelés
Miért van az, hogy kegyetlenek egymással a gyerekek? – kérdezi Herndon How to Surviwe in Your Native Land c. könyve második része első fejezetében. A fejezet címe
Illusztráció: az ashburtoni Sands School iskolai gyűlése A gyűlések alatt azt értem, hogy tanárok és diákok összejönnek beszélgetni és dönteni az osztály/iskola társadalmi életéről (tehát
Az iskola, amiről írni szeretnék, egy erdélyi kisváros peremén, az ottani romatelepen épült, húsz évvel ezelőtt, egy lelkes katolikus pap kezdeményezésére. Az iskola épülete emeletes,
Álmomban szülők előtt álltam, és beszédet mondtam nekik: Kedves Szülők! Barátaimmal egy iskolát nyitunk. Nem célunk a gyerekeknek bizonyos képességeket, vagy ismereteket adni. A mi
A szerzők Gyermeklélektan c. könyvéből (227-231.oldal) A kisgyerek nem tud vitatkozni. Mint minden új készség, a decentrálás is gyakorlást kíván. A gyereknek gyakorolnia kell, hogy felváltva
Alapvetően egyetértek valamiféle iskolai „önkormányzat” szükségességével. Az egészséges személyiségfejlődés és nevelés feltétele bizonyára az, hogy a gyerekek számára lehetőséget kell adni a saját életükbe való
A lista nekem olyan, mint egy igazi iskola modellje: a részvétel önkéntes.
Nincs feleltetés, nincsenek dolgozatok.
Vannak viszont időről időre személyes találkozók, ahol sokat beszélgetünk, vagy meglátogatunk egy-egy érdekes iskolát. Főként a lista tagjaiból alakult az egyesület, amely a demokratikus iskola elveinek és gyakorlatának terjesztését tűzi ki céljául!
Az oldal online fizetési szolgáltatását a Barion szolgáltatja
2022 © Minden jog fenntartva! | Adatvédelmi tájékoztató | ÁSZF | Süti szabályzat