Foti Péter: Vekerdy Tamás, a liberális
Az Új Pedagógiai Szemle legújabb számában olvastam Kerényi Mária születésnapi köszöntőjét, amelyben a tavaly szeptemberben 80. évét betöltött Vekerdy Tamásról írt.Ez a köszöntő az antropozófus
Az Új Pedagógiai Szemle legújabb számában olvastam Kerényi Mária születésnapi köszöntőjét, amelyben a tavaly szeptemberben 80. évét betöltött Vekerdy Tamásról írt.Ez a köszöntő az antropozófus
Henry Martyn Robert egy végeérhetetlen értekezleten ült, ahol a nagyszájúak beszéltek, a komolyabb gondolkodók tartottak a hangos megszólalástól és a csoport nem jutott előre semmiben.
5 napos intenzív tréning A demokratikus nevelés gondolata természetes része a demokratikus attitűdnek. Kétségtelen és elengedhetetlen része annak a szándéknak, amely a társadalmi közmegegyezést a
A demokratikus iskolák kacérkodnak a gondolattal. Ha fogsz egy demokratikus alapokon működő, kis közösséget bárhol a világban, mely egyik orcáját a szocialista központosítástól fordítja el,
W.B. Curry: Hogyan egyeztethető össze a szabadság eszméje és a stabilitás és a folytonosság az also tagozat munkájában? Beszélgetés egy képzelt Látogató (L:) és a Dartington
A szerző Robert’s Rules for Kids c. könyvének előszava„Minden gyermeket, legyen akármilyen korú, emberszámba kell venni, és meg kell hallgatni.” (1) A világ nagy részén
„Egyének kooperatív csoportja, akik között a kapcsolatok mélyebbek annál, mint amit az elvárt társadalmi szerepek előrnának. Ezek az emberek képesek egymással őszintén kommunikálni, közösen örülni,
Részlet a szerző Hogyan éljünk túl saját hazánkban c. könyvének 12. fejezetéből – 1971 Nemrég Ron Schmidt tizedestől kaptam levelet. Schmidt észrevette, hogy olvasni nem
Részlet a szerző Hogyan éljünk túl saját hazánkban c. könyvének 10. fejezetéből A nyúl utcai iskola (Rabbit Mountain) nappali iskola volt. A gyerekek velünk maradtak
Részlet az Exeter Egyetemen megtartott előadásból, 1968. 20-21. o. Úgy tartják, hogy az emberek egymás közti kapcsolataikban két egymástól merőben eltérő formában képesek érezni és
Részlet a szerző 1947-ben megjelent „Education for Sanity” (Hogyan neveljünk egészséges gyereket?) c. könyvének 4. fejezetéből (87-92. oldal) LÁTOGATÓ: Nem láttam sem osztály-kiválósági sorrendeket, sem egyéni eredményeket felsoroló
– avagy miért érdemes egy jó iskoláért 1700 km-t utazni? Summerhillről először az egyetemen hallottam, amikor az alternatív oktatásról tanultunk. Egy volt a sok közül,
A lista nekem olyan, mint egy igazi iskola modellje: a részvétel önkéntes.
Nincs feleltetés, nincsenek dolgozatok.
Vannak viszont időről időre személyes találkozók, ahol sokat beszélgetünk, vagy meglátogatunk egy-egy érdekes iskolát. Főként a lista tagjaiból alakult az egyesület, amely a demokratikus iskola elveinek és gyakorlatának terjesztését tűzi ki céljául!
Az oldal online fizetési szolgáltatását a Barion szolgáltatja
2022 © Minden jog fenntartva! | Adatvédelmi tájékoztató | ÁSZF | Süti szabályzat