Egyesületünk alapelvei – javaslat a 2016-os közgyülésnek
(Javaslat a gyűlések, a gyűlésvezetés szabályaira – vitaanyag az egyesület 2016-os közgyűlése elé) 1. Miért van erre a dokumentumra szükség? Meg kell tanulni ezeket a
(Javaslat a gyűlések, a gyűlésvezetés szabályaira – vitaanyag az egyesület 2016-os közgyűlése elé) 1. Miért van erre a dokumentumra szükség? Meg kell tanulni ezeket a
A gyerekek nemcsak kiválóak a tanulásban; sokkal jobbak benne, mint mi. Tanárként sok időmbe tellett, mire erre rájöttem. Találékony és leleményes tanár voltam, ügyesen gondoltam
Az Új Pedagógiai Szemle legújabb számában olvastam Kerényi Mária születésnapi köszöntőjét, amelyben a tavaly szeptemberben 80. évét betöltött Vekerdy Tamásról írt. Ez a köszöntő az
Henry Martyn Robert egy végeérhetetlen értekezleten ült, ahol a nagyszájúak beszéltek, a komolyabb gondolkodók tartottak a hangos megszólalástól és a csoport nem jutott előre semmiben.
5 napos intenzív tréning A demokratikus nevelés gondolata természetes része a demokratikus attitűdnek. Kétségtelen és elengedhetetlen része annak a szándéknak, amely a társadalmi közmegegyezést a
A demokratikus iskolák kacérkodnak a gondolattal. Ha fogsz egy demokratikus alapokon működő, kis közösséget bárhol a világban, mely egyik orcáját a szocialista központosítástól fordítja el,
W.B. Curry: Hogyan egyeztethető össze a szabadság eszméje és a stabilitás és a folytonosság az also tagozat munkájában? Beszélgetés egy képzelt Látogató (L:) és a Dartington
A szerző Robert’s Rules for Kids c. könyvének előszava„Minden gyermeket, legyen akármilyen korú, emberszámba kell venni, és meg kell hallgatni.” (1) A világ nagy részén
„Egyének kooperatív csoportja, akik között a kapcsolatok mélyebbek annál, mint amit az elvárt társadalmi szerepek előrnának. Ezek az emberek képesek egymással őszintén kommunikálni, közösen örülni,
Részlet a szerző Hogyan éljünk túl saját hazánkban c. könyvének 12. fejezetéből – 1971 Nemrég Ron Schmidt tizedestől kaptam levelet. Schmidt észrevette, hogy olvasni nem
Részlet a szerző Hogyan éljünk túl saját hazánkban c. könyvének 10. fejezetéből A nyúl utcai iskola (Rabbit Mountain) nappali iskola volt. A gyerekek velünk maradtak
Részlet az Exeter Egyetemen megtartott előadásból, 1968. 20-21. o. Úgy tartják, hogy az emberek egymás közti kapcsolataikban két egymástól merőben eltérő formában képesek érezni és
A lista nekem olyan, mint egy igazi iskola modellje: a részvétel önkéntes.
Nincs feleltetés, nincsenek dolgozatok.
Vannak viszont időről időre személyes találkozók, ahol sokat beszélgetünk, vagy meglátogatunk egy-egy érdekes iskolát. Főként a lista tagjaiból alakult az egyesület, amely a demokratikus iskola elveinek és gyakorlatának terjesztését tűzi ki céljául!
Az oldal online fizetési szolgáltatását a Barion szolgáltatja
2022 © Minden jog fenntartva! | Adatvédelmi tájékoztató | ÁSZF | Süti szabályzat