– pedagógiai szakíró, a Taní-tani Online főszerkesztője
Arról szeretnék beszélni, hogy az autoriter politikai rendszerek létrejötte korunk meghatározó tendenciája, és a háttérben elsősorban mentalitásbeli okok állnak. Ezt a domináns mentalitást a mindennapi élet irracionalizmusának nevezem, és fő jellemzője a valóságos világ iránti érdeklődés hanyatlása és az igazság iránti közömbösség erősödése. Amellett érvelek, hogy az irracionalizmus elleni (az észért folytatott) küzdelem kulcsszereplője lehet az iskola, ehhez azonban radikális reformra volna szükség.
Ajánlott olvasmányok:
- Arendt, Hannah: Az oktatás válsága. In: Múlt és jövő között (Ford.: Módos Magdolna). Osiris Kiadó – Readers International, Budapest, 1995.
- Mérő László: Mire való a matematika tanítása? Bölcsesség vagy frusztráció? (Az interjút készítette: Kónya Anikó.) https://www.vtamk.hu/mero-laszlo-a-matematikatanitasrol/
- Knausz Imre: Igazság és homályos tudat. Taní-tani Online, 2023. augusztus 10. https://www.tani-tani.info/igazasag_es_homalyos_tudat
- Knausz Imre: „…minden ház ablakán”. Lemondhatunk-e a műveltség demokratizálásáról? In: Földes György, Antal Attila (szerk.): Igazságosság – demokrácia – fenntarthatóság. Társadalomelméleti tanulmányok. Napvilág Kiadó, Budapest, 2022.
- Knausz Imre: Műveltség és demokrácia. Kísérletek a pedagógia bírálatára, 2010–2018. Demokratikus Ifjúságért Alapítvány, Budapest, 2018. https://mek.oszk.hu/18800/18805/
Ajánlott videó:
- Lawrence Krauss a középiskolai tanárokról és a tudományról. https://www.youtube.com/watch?v=8N1__b_-mXw
(Visited 112 times, 1 visits today)