Barion Pixel

3. DEMOKRATIKUS NEVELÉS KONFERENCIA

nap
óra
perc
mperc
Knausz Imre

Knausz Imre

Az iskola lehetséges szerepe a politikai demokrácia megalapozásában
image_pdfimage_print

– pedagógiai szakíró, a Taní-tani Online főszerkesztője

Arról szeretnék beszélni, hogy az autoriter politikai rendszerek létrejötte korunk meghatározó tendenciája, és a háttérben elsősorban mentalitásbeli okok állnak. Ezt a domináns mentalitást a mindennapi élet irracionalizmusának nevezem, és fő jellemzője a valóságos világ iránti érdeklődés hanyatlása és az igazság iránti közömbösség erősödése. Amellett érvelek, hogy az irracionalizmus elleni (az észért folytatott) küzdelem kulcsszereplője lehet az iskola, ehhez azonban radikális reformra volna szükség.

Ajánlott olvasmányok:

  • Arendt, Hannah: Az oktatás válsága. In: Múlt és jövő között (Ford.: Módos Magdolna). Osiris Kiadó – Readers International, Budapest, 1995.
  • Mérő László: Mire való a matematika tanítása? Bölcsesség vagy frusztráció? (Az interjút készítette: Kónya Anikó.) https://www.vtamk.hu/mero-laszlo-a-matematikatanitasrol/
  • Knausz Imre: Igazság és homályos tudat. Taní-tani Online, 2023. augusztus 10. https://www.tani-tani.info/igazasag_es_homalyos_tudat
  • Knausz Imre: „…minden ház ablakán”. Lemondhatunk-e a műveltség demokratizálásáról? In: Földes György, Antal Attila (szerk.): Igazságosság – demokrácia – fenntarthatóság. Társadalomelméleti tanulmányok. Napvilág Kiadó, Budapest, 2022.
  • Knausz Imre: Műveltség és demokrácia. Kísérletek a pedagógia bírálatára, 2010–2018. Demokratikus Ifjúságért Alapítvány, Budapest, 2018. https://mek.oszk.hu/18800/18805/

Ajánlott videó:

(Visited 112 times, 1 visits today)

További előadások, előadók

Lucy Stephens

Lucy Stephens

Explore the learning framework that has evolved from the work of The New School

Bas Rosenbrand

Bas Rosenbrand

Stages of children’s development, from conception to adulthood

Kérd a konferencia értesítőjét!