Workshop
Bemutatkozás: Az Újpedagógia egyik alapítója, ügyvezetője. Dolgozott a magyar közoktatás szinte minden területén, szakiskolákban, tanodákban, elitképzésben. Néhány éve feleségével, Váczi Dorkával alapították meg az Újpedagógiát, hogy saját elképzeléseik mentén foglalkozhassanak pedagógiával. Akciópedagógiai elképzelésük szerint a társadalmi ügyek iskolai feldolgozása során érdemes egy lépést továbbmenni, és olyan „akciót” szervezni, amelynek van társadalmi hatása. A PTE BTK Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskolájának hallgatója.
Rövid összefoglaló
Az „aktív állampolgárrá nevelés” része a NAT-nak, elvárás az iskolai munkával kapcsolatban. De mit jelenthet mindez a gyakorlatban? A workshop során egy olyan modellt fogunk megvizsgálni, kipróbálni, amellyel feldolgozható a Fenntartható Fejlődési Célok keretrendszere, majd arra építve megvalósulhatnak helyi ügyekre történő reakciók (akciók). Az akciópedagógiai modell számos pedagógiai modellt ötvöz, de a cél, hogy a tanulási folyamatban részt vevők valahogy reagáljanak az őket foglalkoztató helyi ügyre.
Ajánlott olvasmány a konferencia résztvevőinek:
https://moderniskola.hu/2024/02/maga-a-projektproduktum-celja-es-kovetkezmenye-a-kulonbseg-interju/
Ajánlott videó a konferencia résztvevőinek: