Érdeklődés vezette tanulás – irodalomjegyzék
A továbbképzés kiírása
Előfeltételek
Konfliktusok
- Fóti Péter: A legfontosabb “tananyag”: A konfliktusmegoldás I.
- Fóti Péter: A legfontosabb “tananyag”: A konfliktusmegoldás II.
- Bas Rosenbrand: Feszültségek levezetése az iskolában
Önkormányzat
- Fóti Péter: „A demokrácia nem magától értetődő, de nagyon erős” Leonard Turton portréja I.“
- Fóti Péter és Miskolczy Zsuzsanna: Ombudsmanok a Summerhill-köztársaságban
A tanulás közös tervezése
- Egy lehetséges reform 3 fő pontja: Fóti Péter: Tantervi tanácsadó és a demokratikus iskolák mozgalmának kezdeményezője Leonard Turton portréja II.
- Heti terv: Hans Brügelmann: A tanítás megnyitásának dimenziói
- Projekt módszer: Falko Peschel A projektmódszer és a nyitott oktatás
- Frontális tanítás kritikája: Hannelore Zehnpfennig: Miért hagytam fel a frontális tanítással?
- A tanítás-tanulás tervezése: Fóti Péter: Demokratikus módszerek a tanulás-tanítás tervezésében
- Fóti Péter: Az önálló tanulás és a “bemutató kör”
- Martin Bickman: A tanárképzés gyakornok és laboratóriumi módszere
Új szerepfelfogások
- Falko Peschel: Új tanári szerep: kioktatóból tanulást kísérő
- Falko Peschel: A tanuló új szerepe: A feladatok mechanikus elvégzőjétől a feltalálóig
- Falko Peschel: Új szülői szerep – ellenőr helyett impulzust adó
- Falko Peschel: A társas nevelés új szerepe – A “látszólagos harmóniától” az önkormányzatig