Barion Pixel

3. DEMOKRATIKUS NEVELÉS KONFERENCIA

nap
óra
perc
mperc
Dr. Magyar Erika

dr. Magyar Erika

Resztoratív sérelemkezelés az intézményekben
image_pdfimage_print

jogász, resztoratív mediátor, facilitátor

Miért lehet szükség resztoratív szemléletre és sérelemkezelési protokollra az intézményekben?

A resztoratív (helyreállító) szemlélet és eszközök ismerete és alkalmazása elősegíti az együttműködő és békés közösségek kialakítását és fenntartását, a konfliktusok vagy a bántalmazás felismerését és kezelését, megelőzését. A gyerekek körében a sérelmek kezelése hozzájárul értékrendjük kialakulásához, alakítja az egymáshoz való viszonyulásukat. A komoly szankcionálások, büntetések figyelmen kívül hagyják a körülményeket, a személyes és közösséget meghatározó tényezőket, többek között azt, hogy:

  • a háttérben lehetnek egyéni, személyiségbeli problémák;
  • vannak bántó magatartások, amelyeket még idejében fel kell ismerni;
  • a segítségkérést komolyan kell venni, és az érzésekkel nem lehet vitatkozni, még ha sokszor nem is érezzük indokoltnak;
  • az iskolai légkör meghatározó az iskola valamennyi polgára számára.

Ajánlott olvasmány:

Ajánlott videó:

(Visited 235 times, 1 visits today)

További előadások, előadók

Lucy Stephens

Lucy Stephens

Explore the learning framework that has evolved from the work of The New School

Bas Rosenbrand

Bas Rosenbrand

Stages of children’s development, from conception to adulthood

Kérd a konferencia értesítőjét!