Barion Pixel

3. DEMOKRATIKUS NEVELÉS KONFERENCIA

nap
óra
perc
mperc
Vass Vilmos

Dr. habil Vass Vilmos

A tanulás és a kreativitás reneszánsza
image_pdfimage_print

Budapesti Metropolitan Egyetem, egyetemi docens

Az előadás bevezető gondolatai (talán meglepő módon) a reneszánszhoz kapcsolódnak. Többek között Mátyás király udvarához, Firenzéhez és az ókori görög kultúra megújulásához. Azokhoz a műhelyekhez, amelyekben egyrészt az eredményes tanulásra, másrészt a kreativitás fejlesztésére számos példát találunk. Nem véletlen, hogy erre a több évszázados hagyományra építkezik a tanulás tágabb értelmezése, amely az előadás első részét képezi, és a teljes személyiségfejlesztéssel és az attitűdök jelentőségével hozható összefüggésbe. Az előadás második részében a kreativitásról lesz szó, az egyénről, a folyamatról, a helyről, az alkotás eredményeiről. Az előadás végén sor kerül a 3A és a 4C összegzésére, ami maradjon még titokban.

Ajánlott videó:

Ajánlott olvasmányok:

  • Báthory Zoltán: Tanulók, iskolák-különbségek. OKKER Kiadó, Budapest. 2000.
  • Csíkszentmihályi Mihály: Kreativitás. Akadémiai Kidó, Budapest. 2008.
  • Sir Ken Robinson-Lou Aronica: Az alkotó elem. HVG Könyvek, Budapest. 2010. 
  • Gerald Hüther: Lelkesedés-lelkesültség   
(Visited 122 times, 1 visits today)

További előadások, előadók

Lucy Stephens

Lucy Stephens

Explore the learning framework that has evolved from the work of The New School

Bas Rosenbrand

Bas Rosenbrand

Stages of children’s development, from conception to adulthood

Kérd a konferencia értesítőjét!