Barion Pixel

3. DEMOKRATIKUS NEVELÉS KONFERENCIA

nap
óra
perc
mperc

A Dem-Nev Egyesület tagjai és az ELTE TÓK hallgatói

Érdeklődés vezette - demokratikus - tanulás
image_pdfimage_print

John Dewey amerikai oktatás filozófus különbséget tett a gyakornok és a laboratórium típusú tanárképzés között. 

Az első célja, hogy minél hatékonyabban termelje ki a létező rendszerbe illő tanárokat. Már az elnevezésből is következik, hogy egy kezdő/gyakornok és egy őt irányító vezető tanár a folyamat résztvevői, a kezdő megfigyeli a vezető tevékenységét, és megpróbálja azt reprodukálni. Ez a megközelítés ismerős lehet, hisz ez köztudottan a legelterjedtebb tanítási módszer.

Ezzel ellentétes a laboratórium módszer, melyben nem a tanítás technikai részleteire való koncentrálást kérik a kezdőtől, hanem a tanulás teljes folyamatának megfigyelését. A gyerekekre ugyanannyira kell figyelni, mint a tanárra. 

Ezt a második fajta tanárképzési elvet igyekeztünk életre kelteni, amikor 2023 őszén az egyesület tagjaiként lehetőséget kaptunk az  ELTE TÓK-on kurzust tartani.

Arról szeretnénk a workshop keretein belül – egykori tanítványainkkal együtt – beszélgetni,
hogy a kurzus alatt és után miként alakultak elképzeléseink arról, hogy miben
lenne más egy olyan tanárképző, ahonnan a kikerülő egyetemistáknak fogalmuk és tapasztalatuk van arról, hogy milyen is egy demokratikus műhely, óvoda, iskola és tanárképző.

Ajánlott irodalom:

Ajánlott videó:

  • Peschel videó
(Visited 92 times, 1 visits today)

További előadások, előadók

Lucy Stephens

Lucy Stephens

Explore the learning framework that has evolved from the work of The New School

Bas Rosenbrand

Bas Rosenbrand

Stages of children’s development, from conception to adulthood

Kérd a konferencia értesítőjét!