Barion Pixel

3. DEMOKRATIKUS NEVELÉS KONFERENCIA

nap
óra
perc
mperc
csovcsics erika

Csovcsics Erika

Amíg oda nem érnek?
image_pdfimage_print

– tanársegéd, a Pécsi Tudományegyetem BTK Neveléstudományi Intézeténél, és PhD hallgató a PTE BTK Nevelésszociológia Doktori Iskoláján

Roma gyerekek felzárkózás-szempontú oktatásának akkulturációs átkeretezése

Hosszú évtizedek oktatáspolitikája és iskolai gyakorlata küzd a roma gyerekek iskolai kudarcainak felszámolásáért a mérsékeltnél is kevesebb sikerrel.

A felzárkózással, deficittel kapcsolatos terminológia meghatározza a pedagógiai attitűdöt, az alkalmazott módszereket és tartalmakat, és hatással van az eredmények értelmezésére is.

A Gandhi Gimnázium roma tanulóival és más országok bevándorló gyerekekkel kapcsolatos tapasztalatait és kutatásait felhasználva arra keresi a választ, hogy a roma gyerekek oktatásának akkulturációs folyamatként való értelmezése nem változtatná-e meg a pedagógiai attitűdöt és gyakorlatot. Az alárendelőből mellérendelő kétkultúrájúság szempontja mást emel be értékként a folyamatba, van mire építeni.

(Visited 131 times, 1 visits today)

További előadások, előadók

Lucy Stephens

Lucy Stephens

Explore the learning framework that has evolved from the work of The New School

Bas Rosenbrand

Bas Rosenbrand

Stages of children’s development, from conception to adulthood

Kérd a konferencia értesítőjét!