Írj nekünk!
Az alábbi ürlap segítségével írhatsz nekünk kérdéseket, megjegyzéseket az egyesületünkkel, honlapunkkal kapcsolatban:
Több mint 50 egyesületi tagunk közül íme néhányan. Hátha valamelyikünk éppen abban profi, amire neked szükséged van:
Hosszú évekig dolgoztam általános iskolában tanítóként és angol nyelv szakos tanárként. És bár munkámban egyre gyakrabban léptem ki a hagyományosnak nevezett oktatás kereteiből, az igazi áttörést az hozta, amikor szakirodalmak segítségével megismertem a demokratikus nevelés elméletét, rátaláltam az egyesületre, és a hasonlóan gondolkodó emberekre. Kishíján Summerhillbe kerültem dolgozni, helyette megalapítottam a Malom-Alom demokratikus tanulócsoportot. Itt 6 tanév során a gyakorlatban próbáltam megvalósítani, amit elméletben tanultam. Fontosnak tartom, hogy minél több gyerek és tanár tapasztalhassa meg a tanulásnak/tanításnak ezt a módját.
1975-ben születtem. Szombathelyen élek, egy felnőtt gyermekem van. Végzettségem szerint gyógypedagógus vagyok. Jelenleg elsősorban autizmussal élő gyermekekkel és fiatalokkal foglalkozom. Pályám során sokféle helyszínen, sokféle feladatkörben dolgoztam fejlesztőként, nevelőként, tanítóként, tanácsadóként. Több éves külföldi (Ausztria, Anglia) tartózkodásom alatt önkéntesként dolgoztam gyermekekkel. Gyógypedagógiai szemléletem formálásában nagy szerepe volt az alternatív pedagógiai irányzatoknak, valamint drámapedagógiai tanulmányaimnak. Elkötelezett híve vagyok a demokratikus iskolák nevelési-oktatási eszményének. Ebben a tanévben is egy kurzust vezetek az ELTE Savaria Egyetemi Központ fejlesztőpedagógusi szakvizsgás képzésének keretén belül, ahol a hallgatóknak igyekszem ízelítőt adni a demokratikus iskolák hazánkban és külföldön működő gyakorlati példáiból.
A Malom-Alom felső tagozatának (Felső-Malom) vezető pedagógusa vagyok annak alapítása, 2020 ősze óta. Korábban voltam szabadúszó fordító, politikai elemző nagykövetségen, kutató történész egyetemen. Hét éve dolgozom pedagógusként, a demokratikus tanuláshoz a korábbi iskoláimban is próbáltam megteremteni a kereteket. Az volt mindig is a tapasztalatom, hogy a lelkesedés, a tudni akarás korosztálytól függetlenül hatalmasat ugrik, amint a gyerekeknek van lehetőségük elfelejteni az előre megírt tanterveket, és tudunk közösen tervezni, dönteni, egymástól tanulni. Abban pedig a Felső-Malomban eltöltött évek erősítettek meg, hogy a gyerekek körültekintően és bölcsen tudnak dönteni nemcsak a saját tanulásukról, hanem a közösségi lét szabályozásáról is, amennyiben valódi részvételi lehetőséget kapnak az iskolai élet kérdéseiben.
Három évet dolgoztam tanítóként egy általános iskolában, majd 1990-ben részt vettem a Rogers Iskola létrehozásában. Mind a négy gyerekem ott ismerte meg a tanulás szabadságát.. A saját szülésélményeim és a Rogers Iskolában szerzett szakmai és szülői tapasztalataim arra biztattak, hogy komolyabban foglalkozzam a korai szülő-gyerek kapcsolattal, a várandósságon és a szülésen keresztül a gyakorló szülővé válásig.
Körülbelül 2 évtizede foglalkozom azzal, amit ma igazi iskolai önkormányzatnak neveznék. A korábbiakhoz képest az utóbbi időben figyelmem az iskolai élet másik fontos területére is kiterjedt: azt kutatom, hogy miként lehet úgy tanítani, hogy a tanulók tanulni tudjanak. Egy továbbképzést is szervezek éppen ez ügyben.
Az alábbi ürlap segítségével írhatsz nekünk kérdéseket, megjegyzéseket az egyesületünkkel, honlapunkkal kapcsolatban:
Itt átírhatom a dolgot
Proin fermentum leo vel orci porta non. Urna porttitor rhoncus dolor purus non enim praesent. Dictum at tempor commodo ullamcorper a lacus vestibulum.
Quis vel eros donec ac odio tempor orci dapibus ultrices. Nulla facilisi nullam vehicula ipsum a arcu cursus. Nunc scelerisque viverra mauris in.
Maecenas consequat aliquam cursus. Duis eu neque tincidunt, gravida quam ac, blandit quam. Maecenas gravida tellus sapien, a tincidunt ex malesuada sit amet.
Blandit volutpat maecenas volutpat blandit aliquam etiam. Posuere morbi leo urna molestie at elementum.
A lista nekem olyan, mint egy igazi iskola modellje: a részvétel önkéntes.
Nincs feleltetés, nincsenek dolgozatok.
Vannak viszont időről időre személyes találkozók, ahol sokat beszélgetünk, vagy meglátogatunk egy-egy érdekes iskolát. Főként a lista tagjaiból alakult az egyesület, amely a demokratikus iskola elveinek és gyakorlatának terjesztését tűzi ki céljául!
Az oldal online fizetési szolgáltatását a Barion szolgáltatja
2022 © Minden jog fenntartva! | Adatvédelmi tájékoztató | ÁSZF | Süti szabályzat